Kimchi Arancini

on

English below/

Ik beken alles! Bovenstaande titel is klick bait! Een alternatieve titel had namelijk kunnen zijn “leftover risotto arancini” of “kijk maar even welke smaak je neemt arancini”. Echter, klinkt kimchi arancini net even wat smakelijker en bijzonderder, en bovendien was het in mijn geval ook daadwerkelijk kimchi arancini wat de pot schafte.

Het moge duidelijk zijn dat het concept van deze arancini was om m’n overblijfselen van de avond ervoor te hergebruiken i.p.v. weggooien. En het toeval wil dat dat in mijn geval deze kimchi risotto was, waarvan ik je met klem kan aanraden deze sowieso te maken. Het andere toeval wil dat als je risotto frituurt, het dan opeens een fancy Italiaanse naam krijgt.

Ik heb sinds kort wel een frituur maar nog nooit eerder had ik hem gebruikt! Mocht je geen frituur hebben, dan kan je ook gewoon een pan met olie gebruiken. Zo deed ik het vroeger toen ik arme student was zonder frituurpan ook gewoon, started from the bottom now we here.

Nou je snapt dat je dus alle andere risotto’s (of risotti moet ik waarschijnlijk zeggen) ook prima hiervoor kan gebruiken. Risotto heb je vast wel vaker gemaakt maar ik wil dus nogmaals bovenstaand recept voor kimchi risotto aanraden, maar alternatieven kunnen zijn wortel en feta risotto, of bijvoorbeeld rode wijn risotto. De opties zijn eindeloos.

Het recept wat nu volgt is heel random qua hoeveelheden want het ligt er maar net aan hoeveel je kan en wil maken he!!!

Ingrediënten:

  • Een berg risotto
  • Mozzarella, in blokjes gesneden
  • Paneermeel
  • Geklopt ei
  • Bloem
  • Frituur of pan met olie

Bereiding:

Pak een handje van de risotto, leg een blokje mozzarella in het midden, en rol het geheel tot een balletje. Rol deze eerst door het bloem, dan door het ei, en als laatste door het paneermeel. Herhaal dit tot al je risotto op is.

Verwarm olie tot 180 graden (of kijk of het gaat borrelen als je er een stukje in gooit), en frituur alle ballen voor ongeveer 5 minuten tot ze goudbruin zijn.


Ingredients:

  • As much risotto as you want
  • Mozarella, cubed
  • Bread crumbs
  • One or more eggs, beaten
  • Flour
  • A frying pan or a pan with oil

Preparation:

Grab a handful of risotto, place a cube of mozzarella in the middle, and roll it into a ball. First, cover it in flour, then roll through the egg, and finally through the breadcrumbs. Repeat this until all your risotto has been used up.

Heat oil to 180 degrees (or see if it starts to bubble when you throw in a piece), and fry all the balls for about 5 minutes until they are golden brown.

Plaats een reactie