Smokey cranberry salsa

English recipe below/

Het aantal weken dat ik geen nieuwe recepten heb geplaatst op deze site is werkelijk schandalig. Blame it on een grotemensenbaan hebben, het gebrek aan goed licht om ’s avonds het voedsel mooi mee te fotograferen, en een leven hebben to attend to.

Traditiegetrouw ben ik ook weer rijkelijk laat met het geven van recepten voor feestdagen die al geweest zijn. Ik had nog een Sinterklaas-gethematiseerde taart gebakken, die misschien nog wel eens komt, maar waarschijnlijk is het iets vergeeflijker om nu nog mijn kerstdiner te delen. Het is immers officieel nog kerstvakantie.

Ik presenteer jullie een drieluik aan matig gefotografeerde edoch aan smaak niets ontbrekende kerstdiner-elementen. In verband met de logistiek zal ik ze posten als drie losse recepten zodat ze wat overzichtelijker beschikbaar zijn, en je niet denkt dat je ze alleen maar als combinatie hoeft te eten (al kan ik dat wel van harte aanbevelen)! En laten we eerlijk zijn, een girl moet ook ff een beetje content createn.

Nou ik zal je niet langer ophouden. Laten we beginnen met het kleinere maar zeker niet onmisbare onderdeeltje van deze maaltijd: de smokey cranberry salsa! Een heerlijk pittig zoet zuur sausje, dat je ten aller tijden kan eten bij alle herfstgerelateerde groenten zoals zoete aardappels, spruitjes, en in dit geval: pompoen!

Ingrediënten:

  • 350g cranberries (vers of bevroren)
  • 4 eetlepels bruine suiker
  • 1/2 theelepel gerookte paprikapoeder
  • 1/2 theelepel cayennepeper
  • 1 teen knoflook
  • Sap van 1 limoen
  • 3 eetlepels olijfolie
  • 1/2 theelepel zout
  • 1 takje tijm

Bereiding:

Pers of hak de knoflookteen fijn, meng alles door elkaar en bak op een bakplaat op 160 graden voor ongeveer 30 minuten. Tadam.


English;

Ingredients:

  • 350g cranberries (fresh or frozen)
  • 4 tablespoons of brown sugar
  • 1/2 teaspoon of smoked paprika powder
  • 1/2 teaspoon cayenne pepper
  • 1 clove of garlic
  • Juice of 1 lime
  • 3 tablespoons of olive oil
  • 1/2 teaspoon of salt
  • 1 sprig of thyme

Preparation:

Press or chop the garlic clove, mix everything together and bake on a baking sheet at 160 degrees for about 30 minutes. Tadam.

Één reactie Voeg uw reactie toe

Plaats een reactie