Licor 43 chai latte

on

English below/

Hierbij mijn tweede recept, welke dan weer als eerste zal verschijnen. Voor meer uitgebreide achtergrond achter dit verhaal verwijs ik naar het volgende recept wat als eerste geschreven is maar wat dan weer als tweede zal verschijnen. Of maak het jezelf minder ingewikkeld door dit hele verhaal te skippen en dit nog minder ingewikkelde recept te maken.

Ik wil het ook eigenlijk nauwelijks een recept noemen, tenzij je de chai mix zelf zou maken maar daar brand ik mijn handen niet aan met perfect voorgemixte zakjes die gewoon in het Albert Heijn schap voor de grijp liggen.

Voor dit recept kan je wederom (ik zeg dus wederom omdat ik al eerder de latere recepten schreef) elke soort Licor 43 kiezen die je wil, maar voor een echte dirty chai ervaring (die ik even niet “dirty” als zodanig noem gezien het derde recept wat wel echt als derde zal verschijnen al “dirty” heet) kan ik je toch wel de Baristo editie van de licor 43 serie aanbevelen voor die koffie manoeuvre in je bek. Suc6

Ingrediënten:

  • 300ml melk
  • 1 zakje chai tea mix
  • 1 shot glaasje Licor 43 baristo edition
  • Kaneel om te bestrooien

Bereiding

Verwarm de melk in een pannetje op laag vuur, gedurende 10 minuten met het theezakje erin. Breng aan het einde helemaal aan de kook.

Doe de Licor 43 samen met de chai latte in een glas. Voeg eventueel nog wat extra melkschuim toe. Bestrooi met kaneel


Ingredients: 1 glass

  • 300ml of milk
  • 1 bag of chai tea mix
  • 1 shot glass of Licor 43 baristo edition
  • Cinnamon to sprinkle

Preparation

Heat the milk in a pan over low heat for 10 minutes with the tea bag in it, and bring to a boil at the end.
Put the Licor 43 together with the chai milk in a glass. Add some extra milk foam if you like. Sprinkle with cinnamon

Één reactie Voeg uw reactie toe

  1. Renate schreef:

    Ik wil het recept van chai latte gaan maken. Je hebt het over chai tea mix van de AH. Bedoel je dan de echte theezakjes of iets anders?

    Like

Plaats een reactie