Thai beef salad met mango

English below/

Processed with VSCO with c6 preset

Hoe sommige foodbloggers het toch voor elkaar krijgen om elke dag nieuwe recepten te posten is me een groot mysterie. Oké voor sommige mensen is het echt hun baan, en dan moet je wel en dan mag het er ook wel uitzien om door een ringetje te halen. Maar sommige mensen hebben gewoon een baan en vinden daarnaast nog ergens de tijd vandaan om hun blog draaiende te houden. Nou ik krijg al stress als ik eraan denk, en daarnaast is dat ook niet het doel van mijn blog. Pffoe bof ik even.

Processed with VSCO with c6 preset

Dit is hoe mijn dag eruit ziet: takkevroeg opstaan, takkelang reizen naar bestemming van coschap, takkelang coschappen en dan weer takkelang terugreizen. Dan ga ik soms ook nog sporten en dan kom ik terug en dan gooi ik wat voedsel op een hoop en ik eet het. Dan heb ik meestal nog ongeveer 1 uurtje om te freubelen en dan ga ik alweer slapen. Dan moet je het hebben van snipperdagjes om een keer een mooi fotootje te maken.

Dat had ik TOEVALLIG vandaag, is het geen wonder. Want ik had weekenddienst en een compensatiedag vandaag. Heellak als je ’t mij vraagt, maar klein probleempje wel is dat wat ik gemaakt had eigenlijk net iets te veel leek op mijn vorige post. Het leven van een weinig-tijd-hebbende foodblogger gaat zelden over rozen.

Processed with VSCO with c6 preset

Maar omdat ik ook nog wel eens wat kook voor Milou van Healthinut, had ik dit godenmaaltje gelukkig nog achter de hand. Eind goed al goed. En geloof me dat dit echt mega mega lekker is!! Healthy en lekker vlezig dus geschikt voor elk geslacht en elke geaardheid, geen racisme!!!

Nou eet smakelijk zeg ik vast.

Processed with VSCO with c6 preset

 

Ingrediënten
  • 350 gram runderreepjes
  • 100 gram wortel julienne
  • 1 paprika
  • 1 rode ui
  • ½ komkommer
  • ½ mango, niet al te rijp
  • 2 handjes pinda
  • 1 flinke hand basilicum
  • 1 limoen
  • 2 el sojasaus
  • 1 el siracha saus
  • 1 el sesamolie
  • 1 el appelcider azijn
  • 1 el honing
  • 1 el olijfolie
Bereiding
  1. Maak eerst de dressing. Meng het sap van de limoen, de siracha saus, de sesamolie, appelcider azijn, honing, sojasaus en olijfolie door elkaar. Snijd de ui in dunne reepjes, en meng deze met de dressing. Laat dit een tijdje zo staan terwijl je de rest van de salade maakt. Het scherpe zal dan van de ui afgaan.
  2. Rooster de pinda’s in een koekenpan op laag vuur. Wanneer ze goudbruin zijn, haal ze uit de pan en hak ze fijn. Snijd ondertussen de paprika in dunne reepjes. Snijd ook de komkommer julienne, in smalle reepjes. Hetzelfde geldt voor de mango. Snijd ook de basilicum fijn.
  3. Bak als laatste de runderreepjes. Het is het lekkerst als ze niet te gaar zijn.
  4. Meng dan alles door elkaar. Strooi de gehakte pinda’s er als laatste overheen. Eet smakelijk!

_______________________________________________

 

English

Ingredients
  • 350 grams sliced beef
  • 100 grams of carrot julienne
  • 1 bell pepper
  • 1 red onion
  • ½ cucumber
  • ½ mango, not too ripe
  • 2 handles of peanut
  • 1 handfull of basil
  • 1 lime
  • 2 tablespoons soy sauce
  • 1 tablespoon of siracha sauce
  • 1 tablespoon sesame oil
  • 1 tablespoon apple cider vinegar
  • 1 tablespoon honey
  • 1 tablespoon olive oil
Preparation
  1. First make the dressing. Mix the lime juice, siracha sauce, sesame oil, apple cider vinegar, honey, soy sauce and olive oil. Cut the onion into thin strips, and mix with the dressing. Leave this for a while while making the rest of the salad. The sharpness will go out of the onion.
  2. Roast the peanuts in a frying pan on low heat. When  golden brown, take them out of the pan and chop them. Cut the pepper in thin strips. Also cut the cucumber julienne, in small strips. The same goes for the mango. Also chop up the basil.
  3. Finally bake the beef slices. It’s best if they are not overcooked.
  4. Then mix everything together. Sprinkle the chopped peanuts at last. Enjoy!
Geef een reactie

