Perzik parma pasta met burrata

English below/

Processed with VSCO with c6 preset

Tis the season voor gegrilde perziken! Eigenlijk voor perziken in het algemeen, maar dus ook voor gegrilde. Nou hoor ik alweer van die azijnzeikers zeuren over dat ze gegrilde perzik nog nooit gegeten hebben en huh stop je dat in je pasta JA DAT IS DUS LEKKER. Vertrouw me maar. De pasta zelf is eigenlijk gemaakt van lasagnebladen, maar dan kleiner geknipt. Ik vind die driehoekjes en vierkantjes er zo leuk uit zien, en je hebt niet van die onhandige slierten waarbij je dan aan het eind alle andere dingen nog op je bord hebt liggen maar alleen de pasta op is.

Processed with VSCO with c6 preset

Ik kreeg het idee voor dit recept eerlijk gezegd al anderhalf jaar geleden mondeling overgedragen, en heb het sindsdien vaak gemaakt in mijn eigen, deze, variant. Tijd dus om deze met de wereld te delen, al helemaal omdat ik vaak de vraag krijg of ik “ook wel eens gewoon pasta eet”.

Processed with VSCO with c6 preset

Ja dus. Confessions of a foodblogger:

  • De meeste dagen van de week eet ik een berg met random voedsel wat ik gezond vind, of gewoon heb liggen. Vaak vergeet ik ook overdag m’n pinpas in m’n witte doktersjas in het ziekenhuis, waardoor ik de helft van de dagen geen boodschappen kan doen. Wel altijd zijn m’n voedselbergen lekker hoor, maar ze zien er alleen niet uit.
  • Heel vaak als ik eten fotografeer eet ik alles in m’n eentje op hehehehehe. Je ziet dus wel twee bordjes, maar drie keer raden wat ik morgen als lunch eet.
  • Voor de foto laat ik soms nog wat ingrediënten weg. In dit geval gooide ik bijvoorbeeld na de foto nog de rest van de pijnboompitten en de zak parmezaanse kaas leeg over het voer. Maar ja, alles voor de foto he!

Nou, dat opgehelderd hebbende: eet smaak.

Processed with VSCO with c6 preset

Ingrediënten (voor 2 porties):

  • 250g verse lasagnebladeren, in stukken geknipt (of andere pasta naar keuze)
  • 100g verse pesto, bijvoorbeeld  deze zelfgemaakte pistache citroenpesto.
  • 1 burrata
  • 2 perziken
  • 50 gram parmaham
  • 75g rucola
  • Handje parmezaanse kaas
  • Handje geroosterde pijnboompitten
  • Olijfolie
  • 2 tl cayennepeper
  • Snufje zout

 

Bereiding

Snijd de perziken in partjes. Leg ze in een oventray en besprenkel met olijfolie, cayennepeper en een snufje zout. Gril deze 15 minuten in een voorverwarmde oven van 180 graden.

Rooster ondertussen de pijnboompitjes. Knip de lasagnebladeren in stukken en kook ze 4  minuten. Meng dan de pesto door de pasta.

Serveer de pasta op een bedje van rucola. Leg bovenop de pasta de perziken, stukken parmaham en per portie een halve burrata. Bestrooi op het eind met de pijnboompitten en de parmezaanse kaas.

_______________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

English

Ingredients (serves 2):

  • 250g fresh lasagna sheet, cut into pieces (or other pasta of your choice)
  • 100g fresh pesto, for example this homemade pistachio lemon pesto.
  • 1 burrata
  • 2 peaches
  • 50 g parmaham
  • 75g arugula
  • Hand of Parmesan cheese
  • Hand of roasted pine nuts
  • Olive oil
  • 2 ts cayenne pepper
  • Pinch of salt

 

Preparation

Cut the peaches into pieces. Put them in an oven tray and sprinkle with olive oil, cayenne pepper and a pinch of salt. Grill in a preheated oven of 180 degrees for 15 minutes.

Meanwhile, roast the pine nuts. Cut the lasagna sheets into pieces and cook for 4 minutes. Then mix the pesto through the pasta.

Serve the pasta on a bed of arugula. On top of the pasta, lay down the peaches, pieces of parma ham and half of the burrata per serving. Sprinkle with the pine nuts and parmesan cheese at the end.

Geef een reactie

