Vega zoete aardappel kapsalon

English/

Processed with VSCO with c6 preset

Niet dat ik wil pretenderen origineel te zijn met dit recept ofzo, en al helemaal niet met deze titel, maar ik maakte dit toevallig en moet een beetje content creëren etc. dus dacht drop hem ff hier like it’s hot.

Desalniettemin echt wel een aanradertje, omarm ook vooral Srirachasaus in je leven want het is de beste saus ooit, beter dan alle andere sauzen, en al je eten wordt er waarschijnlijk beter door.

Klein geschiedenisverhaaltje als achtergrondinfo slash anekdote. Ik heb dus een paar weken geleden voor het eerst in mijn leef kapsalon gekocht!!! Bij de dönerland bij me om de hoek. Was eigenlijk op zoek naar Mcdonalds maar die was al dicht op dit onchristelijke tijdstip en de dönerland stelde me niet teleur. Tevens waren mijn huisgenoten, waarmee ik eigenlijk de stad in was, op ditzelfde moment bezig aangereden te worden met lichaams- en fietsschade tot gevolg. Die bullet ben ik dus even mooi gedodged. Gered door een kapsalon. Hoeveel mensen maken dat nou mee.

Verder was het dus echt het lekkerst dat ik ooit gegeten had!! Overduidelijk hebben mensen die zeggen dat het ongezond is het mis, want het was met superveel groenten en sla en oke een beetje friet en saus maar dat zit ook in friet met saus, en kip maar daar is nog nooit iemand dik van geworden.

Processed with VSCO with c1 presetProcessed with VSCO with a2 preset

Mocht je dat niet geloven of gewoon graag veel groenten eten zoals ik wanneer ik niet bedwelmd ben door toxische middelen, maak dan deze. Zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd heb als je het niet doet en toch dik blijkt te worden van de normale.

 

 

Ingrediënten (voor 2 personen)

  • 3 zoete aardappelen
  • 100 gram kaas
  • 1 verpakking vegetarische brokjes (kip) van de vegetarische slager
  • 1 theelepel marsalakruiden
  • 2 handen gemengde sla
  • 1/3 rode ui in reepjes
  • 2 handen cherrytomaatjes, gehalveerd
  • 1/3 komkommer, in plakjes
  • 1/2 paprika, in reepjes
  • 1 bakje tzatziki
  • flink wat Sriracha

 

Bereiding

Verwarm de oven voor op 200 graden. Snijd de zoete aardappelen in frietjes, je hoeft ze niet te schillen. Bedek met olie. Zet ze dan 30 minuten in de oven tot ze gaar zijn. Bestrooi ze dan met de kaas en laat nog 5 minuten staan.

Bak de vegetarische kipstukjes volgens instructies in een koekenpan met een eetlepel van de marsalakruiden.

Leg de aardappels op een bord en gooi dan de vegabrokjes erop, met daaroverheen de sla, ui, tomaat, komkommer en paprika.

Schep een kwakje tzatziki er bovenop, en spuit dan nog met de Sriracha.

_________________________________________________________________

 

 

 

 

Ingredients (serves 2)

  • 3 sweet potatoes
  • 100 grams of cheese
  • 1 pack of vegetarian chicken pieces
  • 1 teaspoon of marsala
  • 2 hands mixed lettuce
  • 1/3 red onion in strips
  • 2 hands cherry tomatoes, halved
  • 1/3 cucumber, sliced
  • 1/2 bell pepper, in strips
  • 1 tray of tzatziki
  • A lot of Sriracha

Preparation

Preheat the oven to 200 degrees. Cut the sweet potatoes into fries, you do not have to peel them. Cover with oil. Put them in the oven for 30 minutes until they are cooked. Sprinkle with the cheese and leave for another 5 minutes.

Bake the vegetarian chicken pieces according to instructions in a frying pan with a tablespoon of marsala seeds.

Put the potatoes on a plate and put the vegetarian chicken on top of it, with lettuce, onion, tomato, cucumber and paprika.

Throw a splash of tzatziki on top of it, and then cover with the Sriracha.

 

Geef een reactie

