Quinoa salade met biet en babyboerenkool

Processed with VSCO with c2 preset
English below/
Ik wil graag een kleine shout out geven naar veganistisch voedsel. Dat is dan ook meteen het voedselgeloof waar ik me onder schaar. Het vegan-shout-out-isme. Waarmee ik dus mezelf zeker geen vegan wil noemen, want zodra je jezelf zo noemt komt er meteen een hele hoop narigheid bij kijken zoals dat je dan altijd door de omgeving gecontroleerd wordt op wel echt veganistisch eten, en als je het dan ooit toch verkeerd doet daar altijd op gewezen zal worden want “ze at laatst ook een blokje feta en nu wil ze geen glas melk drinken ZO HYPOCRIET”. I’ve been trough it all, toen ik vegetariër was.
Nu ben ik geen vegetariër meer en ook geen veganist, en flexitariër zou ik mezelf ook niet willen noemen want ik eet in m’n eentje zonder anderen erbij soms ook vlees. Maar ik ben gewoon van mening dat veganistisch eten, en vegetarisch ook, goed is voor de aarde en voor de persoonlijke gezondheid (voor literatuur verwijzingen cash me ousside how bow dah), en daarom eet ik vaak zo weinig mogelijk dierlijks en wil ik niets meer en niets minder dan een kleine shout out geven naar veganistisch voer en dit statement bezegelen met een klein godenreceptje.
Eerder verschenen op de blog van Healthinut
Processed with VSCO with c6 presetProcessed with VSCO with c6 preset
Ingrediënten (voor 2 personen
  • 75 gram quinoa
  • 1 rode biet
  • 1 gele biet
  • 1 avocado in blokjes
  • 40 gram baby boerenkool
  • 175 gram sojaboontjes
  • 3 eetlepels appelazijn
  • 1 handje munt, fijngehakt
  • 1 handje platte peterselie, fijngehakt
  • 1 handje pistachenootjes
  • 1 limoen
  • 1 eetlepel honing
  • zout en peper naar smaak
 
Instructies
  1. Bereid de quinoa volgens instructies.
  2. Schil de rode en de gele biet, en rasp deze door de quinoa heen. Meng ook de boerenkool, peterselie en munt erdoorheen samen met de appelazijn, limoen en honing. Voeg als laatste de sojaboontjes en avocado toe.
  3. Rooster ondertussen de pistachenootjes in een koekenpan met wat olijfolie en zout. Strooi deze over je salade heen. Om nom nom.

_______________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

English

Ingredients (serves 2)

  • 75 grams of quinoa
  • 1 beetroot
  • 1 yellow beet
  • 1 avocado cubed
  • 40g baby kale
  • 175 grams of soy beans
  • 3 tablespoons of apple cider vinegar
  • 1 handful mint, finely minced
  • 1 handful of parsley, finely minced
  • 1 handful pistachio nuts
  • 1 lime
  • 1 tablespoon honey
  • salt and pepper to taste

Instructions

Prepare the quinoa according to instructions.
Peel the red and yellow beets and grate it over the quinoa. Then mix the kale, parsley and mint through it with the apple cider vinegar, lemon and honey. Finally, add the soy beans and avocado.
Meanwhile, toast the pistachios in a pan with some olive oil and salt. Sprinkle over your salad. Om nom nom.

Geef een reactie

