Bietenpannenkoekjes met whipped goat cheese

English below/

Processed with VSCO with c6 preset

Ja ik weet niet wat het is maar ik heb niet zo veel gekookt afgelopen tijd. Komt door veel dingen aan het hoofd waaronder een heftig coschap en eerlijk gezegd maak ik als ik voor mezelf kook meestal niet echt iets boeiends maar gewoon iets skirrs met resten die ik heb. Soms komen daar wel godsmirakels uit zoals deze Pompoenfrittata met rivierkreeftjes van lang geleden, maar meestal is het niet echt blogworthy.

Wel heb ik me met kerst even flink uitgesloofd voor de fam. De foto’s zijn weer medium, maar omvatten wel de lieftallige assistentie van ongeveer m’n hele familie:’). En het voer is weer gemaakt met behulp van een pakje HET SPIJT ME, ik ben een waardeloze foodblogger haha. Maar goed een recept voor pannenkoeken is waarschijnlijk niet moeilijk te vinden als je ze per sé zelf wil maken. En eigenlijk is dit handiger want je kan meer bietensap gebruiken.

Nou dan zal ik maar gewoon vertellen hoe je het maakt he.

 

Processed with VSCO with c4 preset

Voor 10 pannenkoekjes

Ingrediënten

  • 200g pannenkoekenmix
  • 350 ml bietensap
  • 100g zachte geitenkaas op kamertemperatuur
  • Sap en schil van 1/2 citroen
  • 100ml slagroom
  • handje bieslook
  • peper en zout

Bereiding

Maak de pannenkoekenmix volgens de aanwijzingen, maar gebruik dan het bietensap waar je normaal water moet toevoegen. Bak er pannenkoekjes van.

Klop de slagroom op tot het bijna stevig is, en klop er op het laatst de geitenkaas doorheen. Hak de bieslook fijn en schep ook deze erdoorheen met peper en zout naar smaak. Ook nog even die schil van de citroen af raspen en het sap erdoorheen.

Pannenkoekje + geitenslagroom = 👍

 

 

 

 

 

 

___________________________________________________________

(for 10 pancakes)

Ingredients:

  • 200g mix for pancakes
  • 350ml beetroot juice
  • 100g soft goat cheese room temperature
  • zest and juice from 1/2 lemon
  • 100ml fresh cream
  • handfull of chives
  • pepper and salt

Directions:

Add the beetroot juice to the mix for pancakes and bake them into pancakes.

Whip the cream, and add the goat cheese on the last moment. Then chop the chives and chovel them trough the cream together with pepper and salt to taste. Also add the grated zest of the lemon and the juice.

Combine pancake and whipped goatcheese for 👍

Geef een reactie

