Blueberry Cinnamon Oliebollen

Processed with VSCO with c1 preset

Vandaag heb ik oliebollen gebakken, en JA ik heb daar een pakje oliebollenmix voor gebruikt WHAT YA GONNA DO?

Misschien worden ze nog lekkerder als je zelf het beslag maakt, maar waarschijnlijk niet. Want die mensen van Koopmans hebben echt wel drie keer aan hun hoofd gekrabd voordat ze besloten hoeveel gram van het één en hoeveel van het ander nou de beste oliebol maakt. Wie ben ik dan om daar mijn vraagtekens bij te zetten? Zo ben ik niet. Dus ik gebruikte gewoon een mixje en ik hoefde daar alleen nog water bij te gooien.

Maar dan begint het pas. Moet het dus eerst weer drie kwartier rijzen. En dat moet dan in lauwwarm water op kamertemperatuur, maar ik had er dus blauwe bessen bij gegooid en die waren nog bevroren dus dan gaat er niks gebeuren he. Moest ik nog weer drie uur wachten en toen dacht ik fuck die shit maar ik ga frituren.

Dan gooi je dus wat flessen zonnebloemolie in een pan en je zet het vuur aan. Ik heb geen frituur maar dat zou beter zijn. Op de verpakking staat precies hoe lang het dan moet op hoeveel graden. Als je het zoals ik gewoon op gevoel en liefde doet moet je wachten totdat wanneer je er een drupje beslag in de pan gooit dat gelijk gaat bruisen en dan gefrituurd wordt. Ik vond het dus doodeng die pan en ik was bang dat hij over me heen zou vallen, maar dat is vooralsnog niet gebeurd (de olie staat er nog, af te koelen).

Nouja je schept wat kwakjes deeg erin, en de rest doet de natuur. Flikker er een hoop suiker over heen en als je in een jolige bui ben kerststerretjes. Gelukkig nieuwjaar!

Processed with VSCO with a2 preset

Processed with VSCO with c1 preset

Ingrediënten

  • 1 pak oliebollenmix
  • 250g blauwe bessen, liefst vers
  • 1 eetlepel kaneel
  • 2 flessen zonnebloemolie

Bereiding

Bereid de oliebollenmix volgens gebruiksaanwijzing. Doe eigenlijk alles volgens wat er op dat pakje staat maar doe er dan ook nog kaneel bij en bosbessen ipv rozijnen. Doei, tot volgend jaar

Geef een reactie

