Herfst crackers met pompoen kaneel spread

English below/

Processed with VSCO with acg preset

Ik heb opeens heel veel twijfels over het woord crackers. Het ziet er raar uit. Schrijf je het wel zo? Bestaat het woord wel? Krackers? Krekkers? Heel dubieus. Voor het gemak hou ik het maar even bij crackers omdat daar als enige geen rood streepje onder komt als ik het typ.

Anyway, deze platte knapperige dingen maakte ik laatst bij mijn ouders omdat mijn ouders een grote mensen huis hebben waar een schone keuken is en een grote oven en een gevulde voorraadkast. Het was ook onwijs herfst want de hele tuin was rood en er waren vogeltjes en de bomen hadden appels en peren, dus ik voelde me net sneeuwwitje die zo in de keuken van haar sprookjesbos aan het bakken is voor haar dwergen. Mijn dwergen waren mijn ouders en een beetje mezelf, en die vonden het heel lekker. Het is ook super healthy enzo echt nice

Processed with VSCO with c6 presetProcessed with VSCO with c6 preset

Ingrediënten
Voor de crackers

  • 110g pompoenpitten
  • 45g sesamzaad
  • 45g lijnzaad
  • 55g gecrushte walnoten
  • 60g havermout
  • 100g volkorenspeltmeel
  • 400 ml kokend water
  • 100 ml olijfolie
  • Snufje zout

Voor de pompoenspread

  • Een kwart van een kleine biologische pompoen (ik gok 200g)
  • 2 eetlepels maple syrup
  • 1 theelepel kaneel
  • Snufje zout

Bereiding

Gooi alle ingrediënten voor de crackers door elkaar, en spreid het uit over een bakplaat, op bakpapier. Bak het voor ongeveer een uur in een voorverwarmde oven van 160 graden. Snijd het grote geheel daarna in kleinere rechthoekjes.

Maak ondertussen de pompoen spread. Snijd de pompoen in blokjes en kook deze in water tot ze zacht zijn. Giet het water af. Pureer het met een staafmixer. Giet de maple syrup erbij en voeg de kaneel en het zout toe.

Als alles klaar is dan eet je het op elkaar natuurlijk.

Processed with VSCO with f2 preset

 

 

 

 

 

 

 

 

 

________________________________________________________

 

English:

Ingredients
For the crackers

  • 110g pumpkin seeds
  • 45g sesame seeds
  • 45g linseed
  • 55g walnuts gecrushte
  • 60g rolled oats
  • 100g wholemeal flour peels
  • 400 ml of boiling water
  • 100 ml olive oil
  • Pinch of salt

For the pumpkin spread

  • A quarter of a small organic pumpkin (I’m guessing 200g)
  • 2 tablespoons maple syrup
  • 1 teaspoon cinnamon
  • Pinch of salt

 

Preparation

Throw all the ingredients for the crackers together, and spread it out on a baking sheet on a parching paper. Bake for about an hour in a preheated oven at 160 degrees. Afterwards cut the big whole in smaller rectangles.

Meanwhile, make the pumpkin spread. Cut the pumpkin into cubes and boil them in water until soft. Pour the water out. Puree it with a hand blender. Pour the maple syrup with it and add the cinnamon and salt.

When everything is ready then you eat on top of each other, obviously.

One Comment Voeg uw reactie toe

  1. Anne schreef:

    Goed idee, gaan we doen!

    Like

Geef een reactie

