Herfstige maple pompoenyoghurt

English below/

Processed with VSCO with c6 preset

Dit is een verhaaltje over toen ik nog in Leiden woonde. Het was een regenachtige dag waarop ik mega brak was en mega lui. Naar buiten gaan was geen optie. Helemaal niks had ik in huis. Ik was genoodzaakt op avontuur te gaan in de keuken van mijn zeven meiden kennende studentenhuis. Ik zocht mijn weg door wat beschimmelde kaas en potjes jam, tot ik uiteindelijk in de mysterieuze diepten een stuk pompoen vond! De buitenkant was al enigszins groen uitgeslagen, maar in de oorlog zouden ze daar niet over klagen. Ook stond er nog een geheimzinnig verlaten (maar gesloten) pakje yoghurt waarvan de houdbaarheidsdatum vier dagen daarvoor verstreken was.

Gelukkig heb ik een superweerstand en had ik honger. Dus sneed ik m’n pompoen weer oranje en liet ik m’n huisgenootje Ruth proeven of de yoghurt nog goed was. Dit werd bevestigd, en leidde tot het volgende recept.

Ingrediënten:

  • Een bakje yoghurt
  • 100 gram pomoen
  • 1 theelepel maplesiroop of honing
  • ½ theelepel kaneel
  • Een snufje zout
  • Een snufje nootmuskaat

 

Bereiding

Snijd de pompoen in kleine blokjes, en gooi, bedekt met wat olie, in een op 180 graden voorverwarmde oven. Laat ze hier een minuut of 20 in staan of tot ze gaar zijn. Haal ze er dan uit, en pureer met een staafmixer, samen met twee eetlepels yoghurt, de siroop, de kruiden en het zout.

Roer de pompoenpuree door de yoghurt, en garneer eventueel met de overige pompoenblokjes of pecannoten.

Processed with VSCO with c1 preset

 

 

 

 

_________________________________________________________________

Ingredients:

  • Some yoghurt
  • 100 grams of pumpkin
  • 1 teaspoon maple syrup or honey
  • ½ teaspoon cinnamon
  • A pinch of salt
  • A pinch of nutmeg

 

Preparation

Cut the pumpkin into small cubes, and put, coated with some oil, in a 180 degree preheated oven. Let them stand for about 20 minutes, or until tender. Take them out, and blend it together with two tablespoons of yogurt, syrup, spices and salt.
Stir in the pumpkin puree with yogurt and garnish with the remaining pumpkin cubes or pecans.

Geef een reactie

