Bananavocadobrood met walnoten

English below/

Processed with VSCO with c9 preset

Ik weet niet hoe dat bij anderen zit maar als je het mij vraagt zijn je ouders nog steeds de enige echte “grote mensen”. Grote mensen hebben een echt grote mensen huis waar de douche fijn is en de badkamer schoon en je bank niet verragd en waar bovendien kasten vol eten zijn. Eten dat op één of andere manier nooit bedorven is of oud en al helemaal niet op. Altijd als ik bij m’n ouders ben dan eet ik hele lekkere gezonde dingen van alles wat ik maar kan vinden.

Processed with VSCO with c9 preset

Laatst was ik er weer en toen wilde ik bananenbrood maken want gezond en is handig want dan heb je voor de hele week in één keer ontbijt en dat scheelt dus weer een kwartier in bed liggen. In plaats van bloem gebruikte ik havermout, en in plaats van roomboter gebruikte ik avocado. Hebben ze gewoon liggen allemaal. Er gingen vier eieren in, ook gewoon op voorraad, en in plaats van suiker bananen, obviously. Mega healthy en ook chill met pindakaas of speculoos! Ja wat kan ik zeggen, niet het meest baanbrekende (banaanbrekende ha ha) recept ever, maar ik moet toch wat.

Processed with VSCO with c6 preset

Ingrediënten

  • 200 gram havermout, door de blender fijngemalen
  • 1 avocado
  • 4 eieren
  • 3 bananen + eentje voor erbovenop
  • 1 theelepel bakingsoda
  • 2 handjes walnoten
  • kaneel!!!!!

Bereiding

De havermout heb je dus geblenderd. Gooi hierbij de bakingsoda en veel kaneel, en roer even door. Gooi de banaan en avocado samen in een blender, met de eieren ook erbij, en laat alles vloeibaar worden. Dan gooi je dus alles door elkaar heen, zo moeilijk is het allemaal niet, en kwak ook nog even die nootjes erin. Gooi het in een cakevorm, snijd de bananen op fancy wijze in platte plakken en drapeer ze eroverheen. Zet de cake in een voorverwarmde oven van 180 graden en laat 45 minuten tot een uur staan. Dan goed laten afkoelen en smeer er wat lekkers op!

Processed with VSCO with a2 preset

 

 

 

 

_________________________________________________________________

Ingredients

  • 200 grams of rolled oats, ground by the blender
  • 1 avocado
  • 4 eggs
  • 3 bananas + one for on top
  • 1 teaspoon bakingsoda
  • 2 handfuls of walnuts
  • cinnamon!!!!!

 

Preparation

So you blended the oats. Put the bakingsoda together with the oats, with lots of cinnamon, and stir. Put the banana and avocado together in a blender, with the eggs as well, and let it liquefy. Then you throw everything together, not difficult is at all, and also throw the nuts in. Put it in a cake pan, cut the bananas in a fancy way in flat slabs and drape them over it. Put the cake in a preheated oven at 180 degrees and let stand for 45 minutes to an hour. Then let cool down and smear some goodies on!

Geef een reactie

