Thaise pinda curry noedelsoep met pompoen

English below//

Processed with VSCO with c2 preset

Vorige week was de week dat voor het eerst mijn levenstalent van het Instagrammen van voedsel erkend werd. Twee keer op één dag won een prijs met twee verschillende recepten. Naar aanleiding van mijn recept voor deze Açai bowl kreeg ik een supergrote emmer met nootjes thuisgestuurd van Bites we Love, en door Gewoon Wat Een Studentje ’s Avonds Eet werd mijn recept voor Boursin van Bieten en pompoenroosjes geplaatst wat de aandacht voor mijn blog en Instagram fors deed toenemen. Ik kan je geruststellen door te beloven dat,ofschoon ik toe moet geven dat al die fame moeilijk voor me te handelen was, ik mijn hoofd koel wist te houden en sinds deze levensgebeurtenis nog steeds echt lekker gewoon ben gebleven. Dit alles ondanks de exponentiële stijging van mijn aantal Instagram volgers met een verbluffende hoeveelheid van vijf. Wel werd ik weer gemotiveerd om meer lekkere receptjes te maken, want dat vind ik nou eenmaal superleuk. Het ding is dat mensen niet altijd evenveel begrip kunnen opbrengen voor het feit dat ik nadat het eten klaar is eerst tien minuten op stoelen moet staan en de tafel met eten moet bestrooien voor een mooi effect. Deze hobby kun je maar beter geheim houden, of gewoon skitta hebben. Ik koos nog even voor het eerste en daarom voerde ik het volgende snode plan uit. Ik gaf een etenstijd door van een uur later dan ik het eten klaar had. Ik fotografeerde het voer, haalde alle toppings er weer af, en gooide toen de soep weer terug in de pan al ware er nooit iets gebeurd. Niemand zal er ooit achterkomen wat zich in werkelijkheid in deze keuken van mysteries heeft afgespeeld.

Processed with VSCO with a2 preset

Processed with VSCO with c6 preset

Ingrediënten (voor 2 personen)

  • 100 gram rode curry pasta
  • 1/2 blikje kokosmelk
  • 3 eetlepels pindakaas
  • 1 eetlepel zoete chilisaus
  • 1 eetlepel sojasaus
  • 1 theelepel hot curry powder
  • 1/2 eetlepel verse gember, in kleine stukjes
  • 1 groene ui
  • 1 liter water
  • 1 blokje kippenbouillon
  • 1/4 pompoen
  • 1 kipfilet
  • 1 bosje koriander
  • Chilipeper
  • 1 limoen
  • Noedels voor 2 personen
  • Kokosolie

 

Bereiding

Verhit een eetlepel kokosolie op de bodem van een soeppan. Snipper de ui en fruit dit in de olie tot het glazig is. Verhit ondertussen in een tweede pan nog wat kokosolie. Snijd de pompoen in blokjes en doe deze bij de olie. Doe een deksel op de pan en laat het een kwartier staan op laag vuur of tot de blokjes zacht zijn.

Voeg in de eerste pan de curry toe samen met de gember, de curry poeder, de kokosmelk, de chilisaus, de sojasaus en de pindakaas. Laat het even aanbakken. Voeg dan een liter water toe en het bouillonblokje. Roer alles goed doen en doe de kipfilet in zijn geheel erbij. Doe een deksel op de pan en laat het een kwartier zachtjes koken. Bereid ondertussen de noedels volgens aanwijzingen.

Haal de kip uit de soep en leg het op een bordje. Gebruik twee vorken om de kip in sliertjes uit elkaar te trekken. Gooi het grootste deel van de kip terug in de soep, maar laat wat over ter garnering. Snijd de chilipeper in kleine stukjes en gooi deze door de soep. Gooi de noedels en de pompoen door de soep en zet daarna het vuur uit.

Verdeel de soep over twee kommetjes. Garneer het met de kip, verse koriander en een stukje limoen.

Processed with VSCO with c6 preset

 

 

 

 

 

 

                                                                                                        

English

Ingredients (serves 2)

  • 100 grams of red curry paste
  • 3 tablespoons peanut butter
  • 1 tablespoon sweet chilli sauce
  • 1 tablespoon soy sauce
  • 1 teaspoon hot curry powder
  • 1/2 tablespoon fresh ginger in small pieces
  • 1 green onion
  • 1 liter of water
  • 1 cube of chicken stock
  • 1/4 pumpkin
  • 1 chicken breast
  • 1 bunch coriander
  • Chilli pepper
  • 1 lime
  • Noodles for 2 persons
  • Coconut oil

Preparation

Heat a tablespoon of coconut oil on the bottom of a soup pot. Chop the onion and fry in the oil until translucent. Meanwhile, heat in a second pan some more coconut oil. Cut the pumpkin into cubes and put it in the oil. Put a lid on the pan and let stand for fifteen minutes on low heat or until the cubes are soft.

Back to the first pan, add the curry paste with the ginger, curry powder, chili sauce, soy sauce and peanut butter. Let it fry for a minute. Then add a liter of water and the stock cube. Stir well and put the chicken breast inside. Put a lid on the pan and let it simmer for fifteen minutes. Meanwhile, prepare the noodles according to directions.

Remove the chicken from the soup and place on a plate. Use two forks to pull the chicken apart in strings. Put most of the chicken back into the soup, but leave some for garnish. Cut the chillies into small pieces and throw it into the soup. Toss the noodles and pumpkin into the soup and then turn off the heat.

Divide the soup into two bowls. Garnish it with the chicken, fresh coriander and a wedge of lime.

Geef een reactie

