M’n lievelingsontbijt met all the noms

English below//

Processed with VSCO with k2 preset

Ik ben erg blij en trots om jullie te mogen introduceren aan mijn super favoriete ontbijt aller tijden. Ondertussen ben ik al een maand of negen niet aan het studeren, maar toen ik dat nog wel veel en hard deed, deed ik dat altijd een hele dag en begon ik ’s ochtends vroeg. Ik zette dan mijn wekker heel vroeg in de ochtend, en trakteerde mezelf dan op een wat bijzonderder en gezond en voedzaam ontbijt. Heel veel havermout variaties hebben in het begin de revue gepasseerd, totdat ik in aanraking kwam met dit ontbijtje. Ik had een semi recept via pinterest, maar vul het elke keer weer op mijn eigen manier in.

Eigenlijk zijn er drie hoofdingrediënten die ik altijd gebruik. Quinoa, yoghurt en banaan. De rest is vrij in te vullen. Allerlei verschillende soorten fruit kan je gebruiken, maar ik doe het ook wel eens met groenten zoals spinazie, avocado of pompoen (ook ERG lekker). Dan wat geroosterde nootjes eroverheen, en wat niet kan ontbreken is de nut butter, zoals pindakaas of pasta van cashewnootjes of amandelen. Nou nou nou dan heb je toch een ontbijtje wat je zo naar binnen schuift, waar je een behoorlijke tijd flink van gevuld bent, en waarbij je ook nog een goeie hoeveelheid voedingsstoffen binnen krijgt. Lekker crunchy door de quinoa. En wist je dat een lepel pindakaas of andere nut butters ’s ochtends zorgt dat je afvalt op lange termijn?

 

Processed with VSCO with c1 preset

 

Ingrediënten:

  • 25 gram quinoa
  • 2 grote lepels Griekse yoghurt
  • 1/2 banaan, gepureerd
  • Delen van 3 soorten fruit, ik nam pruim, appel en blauwe bessen.
  • 1 theelepel nut butter, ik nam cashewnoot pasta
  • 1 eetlepel van een noot, ik nam pistachenootjes.

 

Bereiding:

Bereid de quinoa volgens de aanwijzingen op de verpakking.

Rooster de nootjes in een koekenpan op laag vuur.

Schep de yoghurt in een schaaltje, en swirl de gepureerde banaan erdoorheen.

Snijd het overige fruit in kleine stukjes. Ik kan aanraden om niet de hele vrucht te gebruiken want dan wordt het wel wat veel.

Leg het fruit over de yoghurt heen. Leg de quinoa er ook bij. Leg in het midden het schepje nut butter.

Hak de geroosterde nootjes in kleine stukjes en strooi het over alles heen.

Eet fucking smakelijk.

Processed with VSCO with f1 preset

 

 

 

 

 

 

 

 

 

English

ingredients:

  • 25 grams of quinoa
  • 2 large spoons Greek yoghurt
  • 1/2 banana, pureed
  • Parts of three kinds of fruit, I took plum, apple and blueberry.
  • 1 teaspoon butter nut, I took cashew nut paste
  • 1 tablespoon of nut, I took pistachios.

 

Preparation:

Prepare the quinoa according to package directions.

Toast the nuts in a frying pan over low heat.

Spoon the yogurt into a bowl, and swirl the mashed banana through.

Cut the remaining fruits into small pieces. I recommend not to use the whole fruit because it is a bit much.

Lay the fruit on top of the yogurt. Put the quinoa there too. in the middle place the scoop nut butter.

Chop the roasted nuts into small pieces and sprinkle over the bowl.

Fucking enjoy your meal.

Geef een reactie

