Warme green salad bowl

English below//

Processed with VSCOcam with c1 preset

Oké, de oplettende koker zal misschien merken dat de hoeveelheden die ik in dit recept gebruik enigszins uit de lucht gegrepen zijn. Deze salade maakte ik namelijk op nieuwjaarsdag, brak, en te donker om te fotograferen. Dit bakje was wat er de dag erna nog over was. In eerste instantie was de salade niet eens vegetarisch, maar zat er zalm in. Of eigenlijk erbij, en dat kan je dan samen eten en is heel lekker. Maar zoals het zalm betaamt, was die wel op gegaan. En de salade zelf dus niet he. Maar met een kwakkie hummus erbij was hij ook heeeelll lekker, en maakte het een goed vegetarisch alternatief. The choice is yours.

 

Ingrediënten:

(Voor 2 personen)

  • Een half zakje doperwtjes
  • Een zakje babyboerenkool
  • Twee sprietjes bosui
  • Een bosje peterselie
  • Een paar aardperen
  • Een halve komkommer
  • Twee avocado’s
  • Pijnboompitjes
  • Pompoenpitjes
  • Een half pakje quinoa
  • Een paar scheppen hummus

 

Processed with VSCOcam with c1 preset

 

Schil de aardperen, en snijd ze in stukjes. Meng ze met wat olijfolie en zout, en gril een half uur in een voorverwarmde oven van 200 graden.

Snijd de komkommer, de avocado, de bosui, en de peterselie in stukjes.

Rooster de pijnboompitjes en de pompoenpitten in een koekenpan met wat zout.

Kook de de doperwtjes en de quinoa volgens de verpakking. Als alles klaar is, gooi dan alle ingrediënten bij elkaar in een pan, en verwarm het nog even. Maak af met een scheutje olijfolie, rode wijn azijn en zout en peper. Serveer met de hummus en de pitjes.

 

 

 

 

________________________________________________________

Ingredients:

  • Half a pack of peas
  • A bag of baby kale leaves
  • Two blades of spring onions
  • A bunch of parsley
  • A few Jerusalem artichokes
  • Half a cucumber
  • Two avocados
  • A handfull of pine nuts
  • A handful of pumpkin seeds
  • Half a pack quinoa
  • A few spoons of hummus

 

Peel the Jerusalem artichokes and cut them into pieces. Toss in some olive oil and salt, and grill for half an hour in a preheated oven at 200 degrees celcius.

Cut the cucumber, avocado, spring onion, and parsley in pieces.

Roast the pinenuts and pumpkinseeds in a pan with some salt.

Boil the peas and quinoa according to package directions. When everything is ready, toss all ingredients together in a saucepan, and heat it a little longer. Finish with some olive oil, red wine vinegar, and salt and pepper. Serve with hummus and sprinkle with the seeds.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s