Witte chocolade amandelmelk met kokosschuim en cardamom

Witte chocolade amandelmelk met kokosschuim en cardamom

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

English below

Mijn huisgenootjes schrikken zich altijd een ongeluk als ik mijn keukenkastje open trek. Het zijn twee plankjes met in principe nog een vrij grote oppervlak in vergelijking met wat de rest van mijn huisgenoten aan keukenkastje heeft, met als enige verschil dat mijn spullen een soort van drielaags zijn opgestapeld omdat ze ook met gemak een inloopkeukenkast zouden kunnen vullen. Het is dus niet zeldzaam dat er iets uit valt of verdwijnt in de diepte der keukenkastwaren. Onlangs probeerde ik hem op te ruimen. Maar ondanks dat ik er achterkwam dat ik inderdaad vijf bussen poedersuiker had en nog een vergeten citroen die inmiddels groen uitgeslagen was, ben ik eigenlijk van mening dat er alleen nog maar meer bij moet.

Ik wil graag zo veel mogelijk kruiden in mijn collectie, en vandaag was dé dag dat ik eindlijk in het bezit kwam van een potje gemalen cardamom. Oké gewoon van de Albert Heijn, maar ik kon me niet herinneren dat ik hem daar ooit eerder had gezien.

Deze keukenkastjeshighlihgt, in combinatie met het feit dat het aantal keren dat ik mezelf afgelopen week heb kunnen transporteren zonder verzopen op plaats van bestemming aan te komen op een halve hand te tellen is, inspireerde me tot het maken van deze witte chocolademelk, met kaneel en cardamom. Én vergeet de kokosslagroom niet.

 

Ingrediënten:

  • 3/4 kopje melk (ik gebruikte amandelmelk, maar elke soort melk is mogelijk)
  • 40 gram witte chocola
  • 100 ml kokosmelk
  • 1/2 theelepel cardamom
  • 1/2 theelepel kaneel

Hak de witte chocola in kleine stukjes, en verwarm in een pannetje samen met de melk. Blijf het roeren tot de chocola met de melk één is geworden. Gooi de kruiden erbij en laat het even opwarmen, tot het net aan de kook is.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Klop ondertussen de kokosmelk met een mixer tot het een luchtige, cappuccinoschuim-achtige structuur heeft. Dit duurt ongeveer vijf minuten.

Giet de chocolademelk in een kopje, en schenk de kokosslagroom eroverheen. Sprenkel er nog wat kaneel en cardamon overheen en klaar!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

 

 

 

English

Ingredients:

  • 3/4 cup of milk (i used almond milk, but any sort of milk is possible)
  • 40 grams of white chocolate
  • 100 ml coconut milk
  • 1/2 tsp cardamom
  • 1/2 tsp cinnamon

Chop the white chocolate into small pieces, and heat in a saucepan along with the milk. Continue stirring until the chocolate and the milk have become one. Discard the herbs and let it warm up, until it’s just boiling.

Meanwhile, whisk the coconut milk with a mixer until it has an airy, cappuccino foam-like structure. This takes about five minutes.

Pour the chocolate in a cup, and pour the coconut cream over it. Sprinkle some cinnamon and cardamon over and done!

One Comment Voeg uw reactie toe

Geef een reactie

