Herfstsalade met spruitjes

on

I don’t always eat unhealthy, but when I do, eet ik ook een hele week alleen maar shit, croissantjes, chocola, suikerwafels en vooral hele grote hoeveelheden. De sportschool mijdt ik dan als de pest. Gelukkig was vriendin Elise er woensdag om me aan mijn haren mee te slepen naar de bodypump. Ik probeerde er nog onderuit te komen, maar ze was erg streng en ik had geen schijn van kans. Man man man we hebben ons toch een partij calorieën verbrand. Ik zweer je dat ik na die les weer ruim twee kilo was afgevallen. Hierna heb je dan gelijk weer zin om gezonde salade te eten, dus dat was exact wat we gingen doen. De meeste credits van dit recept gaan naar Elise, al wil ik wel graag wat waardering voor de babyboerenkool en de azijn, zonder welke deze salade niet hetzelfde zou zijn geweest. Het is een echte herfstsalade, want hij is dus echt gezellig. Een beetje zoetig, en heel vullend. Hij was zonder pompoen, maar het is zeker een ingrediënt dat tussen deze herfstige ingrediënten niet zou misstaan. Voor de volgende keer dan.

Herfstsalade met spruitjes

Voor 2 personen

Ingrediënten:

  • 1 zakje babyboerenkool
  • 1 blok witte kaas
  • 1 zakje gewassen spruitjes
  • 1 teentje knoflook
  • 4 handjes verse dadels
  • 1 bakje granaatappelpitjes
  • 1 bakje pistachenootjes
  • 1 eetlepel azijn (ik heb witte balsamicoazijn gebruikt, maar elke soort will do).
  • 1 eetlepel olijfolie
  • Zout en peper naar smaak

Deze hoeveelheden mogen enigszins naar eigen smaak en inzicht worden aangepast

Snijd de spruitjes doormidden en roerbak ze met de knoflook (geperst) tot ze goudbruin zijn en beetgaar. Rooster op een ander pitje de pistachenootjes. Snij de dadels in kleine stukjes, en de witte kaas ook.
Gooi nu de spruitjes, witte kaas en dadels samen met alle andere ingrediënten bij elkaar en TADA: je herfstsalade is klaar! Zo makkelijk ja.

Geef een reactie

